خبر های عجیب و جالب وتازه های فناوری ودانلود بهترین نرم افزار های موبایل و رایانه و...

از اینکه ما را لایق میزبانی چشمان گرمتان می دانید بر خود می بالم مارا از نظرات سازنده ی خود محروم نفرمایید. یاشار

خبر های عجیب و جالب وتازه های فناوری ودانلود بهترین نرم افزار های موبایل و رایانه و...

از اینکه ما را لایق میزبانی چشمان گرمتان می دانید بر خود می بالم مارا از نظرات سازنده ی خود محروم نفرمایید. یاشار

بارم جدید عربی کلیه رشته ها

  درس: عربی رشته ادبیات و علوم انسانی پیش دانشگاهی ( سال چهارم ) 

 

پایانی اول

نمره

پایانی دوم

نمره

درس اول

5/3

درس اول

1

درس دوم

5/3

درس دوم

1

درس سوم

3

درس سوم

1

درس چهارم

5/3

درس چهارم

1

درس پنجم

5/3

درس پنجم

1

درس ششم

3

درس ششم

1

 

 

درس هفتم

3

 

 

درس هشتم

3

 

 

درس نهم

2

 

 

درس دهم

2

 

 

درس یازدهم

2

 

 

درس دوازدهم

2

جمع

20

جمع

20

 

درس: عربی رشته  علوم انسانی پیش دانشگاهی 

 

پایانی اول

نمره

پایانی دوم

نمره

ترجمه جمله‌های عربی به فارسی از متن درس و تمرینات

3

ترجمه جمله‌های عربی به فارسی از متن درس و تمرینات

3

معنی کلمه عربی به فارسی (کلمه‌ها در جمله داده شود.)

5/0

معنی کلمه عربی به فارسی (کلمه‌ها در جمله داده شود.)

5/0

انتخاب ترجمه فارسی مناسب به صورت سه گزینه‌ای

5/0

انتخاب ترجمه فارسی مناسب به صورت سه گزینه‌ای

5/0

درک مطلب (از قواعد، سؤال طرح نشود)

2

درک مطلب (از قواعد، سؤال طرح نشود)

2

للتعریب

5/1

للتعریب

5/1

سؤالات چندگزینه‌ای در زمینه کاربرد واژگان

1

سؤالات چندگزینه‌ای در زمینه کاربرد واژگان

1

متضاد، مترادف، مفرد و جمع

5/0

متضاد، مترادف، مفرد و جمع

5/0

تصحیح غلط در ترجمه فارسی عبارات عربی

1

تصحیح غلط در ترجمه فارسی عبارات عربی

1

للمحادثة

1

للمحادثة

1

-

اقسام کلمه

5/0

-

جامد و مشتق

5/0

-

معرفه و نکره

5/0

-

اعراب فعل مضارع

5/0

انواع کلمه (اسم و فعل و حرف؛ انواع جمع، انواع مذکر و مؤنث)

1

نواسخ

0/75

جامد و مشتق(تشخیص و ساخت)

1

مفاعیل

1

تشخیص انواع معارف

1

حال

5/0

تشخیص انواع اعراب و بناء، اسم‌های مقصور، منقوص، ممدود و صحیح‌الآخر

1

تمییز

5/0

مضارع مرفوع و مجزوم و منصوب

1

استثناء

5/0

جمله اسمیه و فعلیه

1

منادا

5/0

للاعراب و التحلیل الصرفی

2

مضاعف

0/25

صحّح الأخطاء

1

مهموز

0/25

 

 

اسالیب جمله

0/5

 

 

للاعراب والتحلیل الصرفی

25/1

 

 

صحّح الأخطاء

1

جمع

20

جمع

20



 

بارم بندی درس عربی (1) سال اول متوسطه
الف- ترجمه کلمه و جمله ، درک مطلب و کاربرد واژگان (12 نمره) « صورت سؤال به زبان فارسی باشد.» (مشترک در امتحان پایانی نوبت های اول ، دوم و شهریور)

 

عناوین

نمره

1- ترجمه عبارت ها، شامل متن درس ها و تمرینات [1]
2- سؤالات چند گزینه ای در زمینه ترجمه
3- تهیه متن متناسب با آموخته های دانش آموزان و طرح سوال درک مطلب (چهار سؤال با کلمات پرسشی طرح شود (2 نمره) و نیم نمره باقی مانده نیز در ارتباط با معنی، مفرد و جمع باشد.)


4-تصحیح اغلاط در بخش کارگاه ترجمه


5- کاربرد واژگان شامل موارد زیر:
- ترجمه چهار کلمه عربی به فارسی. [2]

- مترادف و متضاد.


6-تکمیل ترجمه ناقص


7-تعریب

3
5/1
5/2

2

1


5/0

1

5/0

 

 

ب- قواعد (8 نمره) « صورت سؤال به زبان فارسی باشد.» نوبت اول :

 

عناوین

نمره

1- شناخت افعال ماضی و مضارع و امر و نهی ؛ ضمیر ؛ إعراب؛ وزن
2-  ثلاثی مزید
3-  جامد و مشتق
4-  التحلیل الصرفی
5- اضواء قرآنیة و فی رحاب نهج البلاغة

2
2
2
1
1

 

نوبت دوم ( خرداد)

 

عناوین

نمره

  1. شناخت افعال مجرد و مزید و کاربرد صیغه های مختلف آن
  2. ضمیر
  3. موصول
  4. معرب و مبنی
  5. جمله فعلیه ( فعل و فاعل و … )، مفعول به و جار و مجرور
  6. جمله اسمیه ( مبتدا و خبر و … ) 
  7.  التحلیل الصرفی و الاعراب 
  8.  التشکیل 
  9.  اضواء قرآنیة ، فی رحاب نهج البلاغة
  10. اسم جامد و مشتق

1
5/0
5/0
5/0
1
1
1
5/0
1

1

 

 

نوبت دوم (شهریور و بزرگسال)

 

عناوین

نمره

  1. شناخت افعال مجرد و مزید و کاربرد صیغه های مختلف آن
  2. ضمیر
  3. موصول
  4. معرب و مبنی
  5. جمله فعلیه ( فعل و فاعل و … )، مفعول به و جار و مجرور
  6. جمله اسمیه ( مبتدا و خبر و … ) 
  7.  التحلیل الصرفی و الاعراب 
  8.  التشکیل 
  9.  اضواء قرآنیة ، فی رحاب نهج البلاغة
  10. اسم جامد و مشتق

1
5/0
5/0
5/0
1
1
1
5/0
1

1

 

  درس: عربی سال اول متوسطه( نوبت اول و دوم و شهریور)

پایانی اول

نمره

پایانی دوم

نمره

درس اول

4

درس اول

5/1

درس دوم

4

درس دوم

5/1

درس سوم

4

درس سوم

5/1

درس چهارم

4

درس چهارم

5/1

درس پنجم

4

درس پنجم

2

درس ششم

2

 

 

درس هفتم

5/2

 

 

درس هشتم

5/2

 

 

درس نهم

5/2

 

 

درس دهم

5/2

جمع

20

جمع

20

 


 

 

بارم بندی درس عربی(2)سال دوم رشته های ریاضی و تجربی
الف- ترجمه جمله،کلمه؛ کاربرد واژگان و مترادف و متضاد و درک مطلب (12 نمره)

« صورت سؤال به زبان فارسی باشد.»

( مشترک در امتحان پایانی نوبت های اول ،دوم و شهریور)

 

عناوین

نمره

1- ترجمه عبارت ها، شامل متن درس ها و تمرینات  [3]
2- سؤالات چند گزینه ای در زمینه ترجمه
3- تهیه متن متناسب با آموخته های دانش آموزان و طرح سوال درک مطلب مطلب (چهار سؤال با کلمات پرسشی طرح شود (2 نمره) و نیم نمره باقی مانده نیز در ارتباط با معنی، مفرد و جمع باشد.)
4-تصحیح اغلاط  در کارگاه ترجمه (دو نمره)
5- کاربرد واژگان مانند:
-   ترجمه سه کلمه عربی به فارسی و یکی فارسی به عربی  [4] ( یک نمره)
-   مترادف و متضاد  ( نیم نمره)
6- تکمیل ترجمه ناقص ( یک نمره)
7-تعریب

3
5/1
5/2

 

 


2


1
5/0
1
5/0

 

ب- قواعد ( 8 نمره) « صورت سؤال به زبان فارسی باشد.» نوبت اول :

 

عناوین

نمره

1- معرفه و نکره
2- اعراب فرعی
3- اعراب تقدیری و محلی
4- صفت و مضاف الیه
5- التحلیل الصرفی و الاعراب
6- التشکیل

1
2
5/1
5/1
5/1
5/0

 

  ب- قواعد ( 8 نمره) نوبت دوم ( خرداد):

 

عناوین

نمره

1-معرفه و نکره
2-اعراب فرعی،تقدیری و محلی
3- عدد [5]
4- صفت و مضاف الیه
5-اعراب فعل مضارع
6-معلوم و مجهول
7-افعال ناقصه
8-حروف مشبهه بالفعل و لای نفی جنس
9- الاعراب و التحلیل الصرفی
10- التشکیل

5/0
2

25/0
75/0
1
5/0
5/0
75/0
25/1
5/0

 


 

ب- قواعد ( 8 نمره) نوبت دوم (شهریور و بزرگسال):

 

عناوین

نمره

1-معرفه و نکره
2-اعراب فرعی،تقدیری و محلی
3- عدد [6]
4- صفت و مضاف الیه
5-اعراب فعل مضارع
6-معلوم و مجهول
7-افعال ناقصه
8-حروف مشبهه بالفعل و لای نفی جنس
9- الاعراب و التحلیل الصرفی
10- التشکیل

5/0
2

25/0
75/0
1
5/0
5/0
75/0
25/1
5/0

 


 بارم بندی درس به درس: عربی سال دوم متوسطه ( ریاضی و تجربی)

پایانی اول

نمره

پایانی دوم

نمره

درس اول

4

درس اول

5/1

درس دوم

4

درس دوم

1

درس سوم

4

درس سوم

1

درس چهارم

4

درس چهارم

1

درس پنجم

4

درس پنجم

5/2

درس ششم

5/2

 

 

درس هفتم

5/2

 

 

درس هشتم

5/2

 

 

درس نهم

5/2

 

 

درس دهم

3

جمع

20

جمع

20

 

 


 

بارم بندی عربی (2) رشته ادبیات و علوم انسانی
الف: ترجمه عبارت ،کلمه،درک مطلب،مترادف و متضاد(12 نمره) « صورت سؤال‌ فارسی باشد.»
( مشترک در امتحان پایانی نوبت اول ، دوم و شهریور)

 

عناوین

نمره

1- ترجمه عبارت ها، شامل متن درس ها و تمرینات [7]
2- سؤال چند گزینه ای در زمینه ترجمه
3- تهیه متن متناسب با آموخته های دانش آموزان و طرح سؤال درک مطلب (سه سؤال با کلمات پرسش طرح شود.« 5/1 نمره » و نیم نمره باقی مانده نیز در ارتباط با مفرد، جمع و معنی کلمه باشد.)
4-تصحیح اغلاط در کارگاه ترجمه
5- کاربرد واژگان شامل :
- سه کلمه عربی به فارسی و یکی فارسی به عربی

ـ مترادف و متضاد
6-تعریب

3
5/1
2
2
5/1

5/1

 

5/0

 

ب : قواعد (8 نمره) « صورت سؤال‌ها فارسی باشد.» نوبت اول 2 ادبیات و علوم انسانی:

 

عناوین

نمره

  1. یادآوری مباحث سال گذشته شامل: جمله فعلیه، جمله اسمیه، ضمیر، موصول، جامد و مشتق، ابواب ثلاثی مزید

  2. معرفه و نکره

  3. انواع اعراب

  4. اعراب فعل مضارع

  5. معلوم و مجهول

  6. التحلیل الصرفی و الاعراب

  7.  اضواء قرآنیة، فی رحاب نهج البلاغة

5/1
5/0
5/1
5/1
5/0
5/1
1

 

ب : قواعد (8 نمره) نوبت دوم 2 ادبیات و علوم انسانی ( خرداد):

 

عناوین

نمره

  1. معرفه و نکره ، انواع اعراب ، اعراب فعل مضارع ، معلوم و مجهول

  2. ـ عدد

  3. ـ نواسخ

  4. ـ اضافه و توصیف

  5. ـ مفعول فیه ، تصغیر و نسبت

  6. ـ التحلیل الصرفی و الاعراب

  7. ـ التشکیل

  8.   أضواء قرآنیة ، فی رحاب نهج البلاغة

5/2
5/0
25/1
75/0
75/0
1
5/0
75/0

 


ب : قواعد (8 نمره) نوبت دوم2 ادبیات و علوم انسانی (شهریور و بزرگسال):

 

عناوین

نمره

  1. معرفه و نکره ، انواع اعراب ، اعراب فعل مضارع ، معلوم و مجهول

  2. ـ عدد

  3. ـ نواسخ

  4. ـ اضافه و توصیف

  5. ـ مفعول فیه ، تصغیر و نسبت

  6. ـ التحلیل الصرفی و الاعراب

  7. ـ التشکیل

  8.   أضواء قرآنیة ، فی رحاب نهج البلاغة

5/2
5/0
25/1
75/0
75/0
1
5/0
75/0

 


 بارم بندی درس به درس : عربی سال دوم متوسطه ( ادبیات و علوم انسانی)

پایانی اول

نمره

پایانی دوم

نمره

درس اول

5/2

درس اول

1

درس دوم

5/2

درس دوم

1

درس سوم

5/2

درس سوم

1

درس چهارم

5/2

درس چهارم

1

درس پنجم

5/2

درس پنجم

1

درس ششم

5/2

درس ششم

1

  درس هفتم

 5/2

درس هفتم

1

  درس هشتم

 5/2

درس هشتم

1

 

 

درس نهم

5/1

 

 

درس دهم

5/1

درس یازدهم

5/1

درس دوازدهم

5/1

درس سیزدهم

5/1

درس چهاردهم

5/1

درس پانزدهم

5/1

درس شانزدهم

5/1

جمع

20

جمع

20

 

 

 


 

بارم بندی کتاب عربی(3) سال سوم  رشته های ریاضی و تجربی
1- ارزشیابی پایانی نوبت اول و دوم : «صورت سؤال‌ به زبان عربی باشد.» [8]

الف: ترجمه عبارت،کلمه، مترادف و متضاد و درک مطلب نوبت اول و دوم 12نمره

 

عناوین

نمره

1-ترجمه عبارت ها، شامل :متن درس ها و تمرینات [9]
2- سؤالات چند گزینه ای در زمینه ترجمه
3- تهیه متن متناسب با آموخته های دانش آموزان و طرح سؤال درک مطلب (2 نمره شامل طرح سؤالاتی با کلمات پرسشی باشد و نیم نمره باقی مانده در ارتباط با مفرد، جمع و معنی کلمه باشد.)
4- تصحیح اغلاط در کارگاه ترجمه ( دو نمره)
5- کاربرد واژگان شامل:
- ترجمه سه کلمه از عربی به فارسی و یک کلمه فارسی به عربی [10]

ـ دو مورد مترادف و متضاد
6- تعریب

7- تکمیل ترجمه ناقص

3
2
5/2

 

 

 
2

 
5/1

 

 

 

5/0
5/0

ب : قواعد (8 نمره) نوبت اوّل« صورت سؤال‌ به زبان عربی باشد.»

عناوین

نمره

  1. شناخت فعل معتل و انواع آن

  2.  شناخت صیغه های مختلف فعل معتل و کاربرد آن

  3.  مفعول مطلق و مفعول فیه

  4.  حال

  5.  الاعراب و التحلیل الصرفی

  6.  التشکیل

1
5/1
5/1
1
2
1

 

2 - ارزشیابی پایانی نوبت دوم  و شهریور :
الف: ترجمه جمله،کلمه؛کاربرد واژگان؛مترادف و متضاد و درک مطلب(12 نمره) «صورت سؤال‌ عربی باشد.»

 

عناوین

نمره

1- ترجمه عبارت ها، شامل : متن درس ها و تمرینات [11]
2- سؤالات چند گزینه ای در زمینه ترجمه
3- تهیه متن متناسب با آموخته ها و طرح سوال درک مطلب(سه سؤال باکلمات پرسشی.« 5/1 نمره و نیم نمره نیز در ارتباط با مفرد، جمع و معنی کلمه.
4- تصحیح اغلاط در کارگاه ترجمه
5- کاربرد واژگان شامل: [12]
- ترجمه سه کلمه از عربی به فارسی و یک مورد فارسی به عربی(یک نمره)
ـ مترادف و متضاد(نیم نمره)

6- تعریب( نیم نمره)
7-ترجمه عباراتی خارج از کتاب مطابق با کارگاه ترجمه درس هفتم.(یک نمره)

8- تکمیل ترجمه ناقص

3
5/1
2

 

 


5/1


1

5/0


5/0
1

1

 

ب: قواعد ( 8 نمره)نوبت دوم « صورت سؤال‌ به زبان عربی باشد.»

 

عناوین

نمره

  1. شناخت فعل معتل و کاربرد صیغه های مختلف آن

  2. مفعول مطلق و مفعول فیه

  3. حال

  4. تمییز

  5. مستثنی

  6. منادی،حرف عطف، فعل مضاعف

  7. الاعراب و التحلیل الصرفی

  8. التشکیل

5/1
1
75/0
75/0
75/0
5/1
25/1
5/0

 

 

 

 بارم بندی درس به درس: عربی سال سوم متوسطه ( ریاضی و تجربی)

پایانی اول

نمره

پایانی دوم

نمره

درس اول

5

درس اول

2

درس دوم

5

درس دوم

2

درس سوم

5

درس سوم

2

درس چهارم

5

درس چهارم

5/2

درس پنجم

5/3

درس ششم

4

درس هفتم

4

جمع

20

جمع

20

 


 

بارم بندی کتاب عربی (3)  سال سوم رشته ادبیات و علوم انسانی
الف: ترجمه عبارت ها و درک و فهم متون (12 نمره)   ( مشترک در امتحان پایانی نوبت های اول ،دوم وشهریور) « صورت سؤال‌ها به زبان عربی باشد. »

عناوین

نمره

1-ترجمه عبارت، شامل: متن درس ها و تمرینات [13]
2- سؤالات چند گزینه ای در زمینه ترجمه
3- تهیه متن متناسب با آموخته های دانش آموزان و طرح سؤال درک مطلب (چهار سؤال با کلمات پرسشی طرح شود.(2 نمره) و نیم نمره باقی مانده در ارتباط با مفرد،جمع یا معنی کلمه باشد)
4- تصحیح اغلاط در کارگاه ترجمه
5- کاربرد واژگان :

ترجمه سه واژه از عربی به فارسی و یکی از فارسی به عربی

مترادف و متضاد  [14]
6- تعریب

7- تکمیل ترجمه ناقص

3
2
5/2

 

 

5/1
5/1

 

 

5/0

1

 

ب : قواعد ( 8 نمره) « صورت سؤال‌ها به زبان عربی باشد.» نوبت اول :

 

عناوین

نمره

1- یادآوری مباحث سال گذشته
2- شناخت فعل معتل و انواع آن
3- شناخت صیغه های مختلف فعل معتل و کاربرد آن
4- مفعول مطلق و مفعول له
5- توابع
6- الاعراب و التحلیل الصرفی
7- التشکیل

5/1
5/0
5/1
1
1
5/1
1

 

نوبت دوم ( خرداد و شهریور و دی و بزرگسال) :

 

عناوین

نمره

1- یادآوری مباحث سال گذشته
2- ساختن صیغه های مختلف از فعل معتل
3-مفعول مطلق و مفعول له
4-توابع
5- حال
6-تمییز
7ـ منادی
8ـ استثناء
9- تعجب و مدح و ذم
10- بلاغت
11- الاعراب و التحلیل الصرفی
12- التشکیل

5/0
1
5/0
5/0
5/0
5/0
5/0
5/0
5/0
1
5/1
5/0

  بارم بندی درس به درس: عربی سال سوم متوسطه ( ادبیات و علوم انسانی)

پایانی اول

نمره

پایانی دوم

نمره

درس اول

5/2

درس اول

1

درس دوم

5/2

درس دوم

1

درس سوم

5/2

درس سوم

1

درس چهارم

5/2

درس چهارم

1

درس پنجم

5/2

درس پنجم

1

درس ششم

5/2

درس ششم

1

  درس هفتم

 5/2

درس هفتم

1

  درس هشتم

 5/2

درس هشتم

1

 

 

درس نهم

5/1

 

 

درس دهم

5/1

درس یازدهم

5/1

درس دوازدهم

5/1

درس سیزدهم

5/1

درس چهاردهم

5/1

درس پانزدهم

5/1

درس شانزدهم

5/1

جمع

20

جمع

20

 

 

 

 

 



[1] فقط تمریناتی که در خود کتاب ترجمه آنها خواسته شده است . بنابراین ترجمه همه تمرینات مد نظر نیست. در طرح سوالات سعی گردد در عبارت های کتاب اندکی تغییرات داده شود . امّا این کار به گونه ای انجام شود که موجب دشواری سؤال نگردد . هدف آن است که دانش آموز عین عبارات را حفظ نکند . 

[2] کلمه داخل جمله داده شود و زیر آن خط کشیده شود.

[3] فقط تمریناتی که ترجمه آنها در کتاب خواسته شده است . در طرح سؤال سعی گردد در عبارت های کتاب اندکی تغییرات داده شود . امّا این کار به گونه ای انجام شود که موجب دشواری سؤال نگردد . هدف آن است که دانش آموز عین عبارات را حفظ نکند .

[4] عربی کلمه داخل جمله داده شود و زیرآن خط کشیده شود.

[5] تشخیص مطابقت عدد و معدود و احکام مربوط به معدود  از اهداف کتاب درسی نیست و طرح سؤال در این زمینه به ویژه در کنکور خطای فاحش طراح سؤال است .

[6] تشخیص مطابقت عدد و معدود و احکام مربوط به معدود  از اهداف کتاب درسی نیست و طرح سؤال در این زمینه به ویژه در کنکور خطای فاحش طراح سؤال است .

[7] فقط تمریناتی که ترجمه آنها در کتاب خواسته شده است . در طرح سؤال سعی گردد در عبارت های کتاب اندکی تغییرات داده شود . امّا این کار به گونه ای انجام شود که موجب دشواری سؤال نگردد . هدف آن است که دانش آموز عین عبارات را حفظ نکند .

[8] در پایه سوم ریاضی،تجربی و ادبیلت و علوم انسانی صورت سؤال عربی و در پایه های پایین تر یعنی اول و دوم فارسی است. پیشنهاد می شود صورت سؤال را به عربی بدهید و در پرانتز ترجمه فارسی آورده شود .در پیش دانشگاهی(سال چهارم) صورت سؤال عربی است.

[9] فقط  آن گروه از تمریناتی که ترجمه آنها در کتاب خواسته شده است .

[10] کلمه داخل جمله داده شود و زیر آن خط کشیده شود.

[11] در طرح سوالات سعی گردد در عبارت های کتاب تغییراتی داده شود و از دادن عین عبارت های کتاب خودداری شود . امّا این کار موجب دشواری سؤال نشود . هدف این است که دانش آموز عین عبارات کتاب را حفظ نکند.

[12] کلمات چه عربی و چه فارسی در داخل جمله واقع شود و زیر آن خط کشیده شود .

[13] تذکر : در طرح سؤالات سعی گردد درعبارت های کتاب تغییراتی داده شود و از دادن عین عبارت های کتاب خودداری شود . امّا این تغییر موجب دشواری سؤال و لطمه به دانش آموز نشود. هدف این است که دانش آموزان عین عبارات کتاب را حفظ نکنند .

[14] . در بخش معنی ، باید کلمه در جمله داده شود و زیر آن خط کشیده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد