درس: عربی رشته ادبیات و علوم انسانی پیش دانشگاهی ( سال چهارم )
پایانی اول | نمره | پایانی دوم | نمره |
درس اول | 5/3 | درس اول | 1 |
درس دوم | 5/3 | درس دوم | 1 |
درس سوم | 3 | درس سوم | 1 |
درس چهارم | 5/3 | درس چهارم | 1 |
درس پنجم | 5/3 | درس پنجم | 1 |
درس ششم | 3 | درس ششم | 1 |
|
| درس هفتم | 3 |
|
| درس هشتم | 3 |
|
| درس نهم | 2 |
|
| درس دهم | 2 |
|
| درس یازدهم | 2 |
|
| درس دوازدهم | 2 |
جمع | 20 | جمع | 20 |
درس: عربی رشته علوم انسانی پیش دانشگاهی
پایانی اول | نمره | پایانی دوم | نمره |
ترجمه جملههای عربی به فارسی از متن درس و تمرینات | 3 | ترجمه جملههای عربی به فارسی از متن درس و تمرینات | 3 |
معنی کلمه عربی به فارسی (کلمهها در جمله داده شود.) | 5/0 | معنی کلمه عربی به فارسی (کلمهها در جمله داده شود.) | 5/0 |
انتخاب ترجمه فارسی مناسب به صورت سه گزینهای | 5/0 | انتخاب ترجمه فارسی مناسب به صورت سه گزینهای | 5/0 |
درک مطلب (از قواعد، سؤال طرح نشود) | 2 | درک مطلب (از قواعد، سؤال طرح نشود) | 2 |
للتعریب | 5/1 | للتعریب | 5/1 |
سؤالات چندگزینهای در زمینه کاربرد واژگان | 1 | سؤالات چندگزینهای در زمینه کاربرد واژگان | 1 |
متضاد، مترادف، مفرد و جمع | 5/0 | متضاد، مترادف، مفرد و جمع | 5/0 |
تصحیح غلط در ترجمه فارسی عبارات عربی | 1 | تصحیح غلط در ترجمه فارسی عبارات عربی | 1 |
للمحادثة | 1 | للمحادثة | 1 |
- | اقسام کلمه | 5/0 | |
- | جامد و مشتق | 5/0 | |
- | معرفه و نکره | 5/0 | |
- | اعراب فعل مضارع | 5/0 | |
انواع کلمه (اسم و فعل و حرف؛ انواع جمع، انواع مذکر و مؤنث) | 1 | نواسخ | 0/75 |
جامد و مشتق(تشخیص و ساخت) | 1 | مفاعیل | 1 |
تشخیص انواع معارف | 1 | حال | 5/0 |
تشخیص انواع اعراب و بناء، اسمهای مقصور، منقوص، ممدود و صحیحالآخر | 1 | تمییز | 5/0 |
مضارع مرفوع و مجزوم و منصوب | 1 | استثناء | 5/0 |
جمله اسمیه و فعلیه | 1 | منادا | 5/0 |
للاعراب و التحلیل الصرفی | 2 | مضاعف | 0/25 |
صحّح الأخطاء | 1 | مهموز | 0/25 |
|
| اسالیب جمله | 0/5 |
|
| للاعراب والتحلیل الصرفی | 25/1 |
|
| صحّح الأخطاء | 1 |
جمع | 20 | جمع | 20 |
بارم بندی درس عربی (1) سال اول متوسطه
الف- ترجمه کلمه و جمله ، درک مطلب و کاربرد واژگان (12 نمره) « صورت سؤال به زبان فارسی باشد.» (مشترک در امتحان پایانی نوبت های اول ، دوم و شهریور)
عناوین | نمره |
1- ترجمه عبارت ها، شامل متن درس ها و تمرینات [1]
- مترادف و متضاد.
| 3 2 1
1 5/0 |
ب- قواعد (8 نمره) « صورت سؤال به زبان فارسی باشد.» نوبت اول :
عناوین | نمره |
1- شناخت افعال ماضی و مضارع و امر و نهی ؛ ضمیر ؛ إعراب؛ وزن | 2 |
نوبت دوم ( خرداد)
عناوین | نمره |
| 1 1 |
نوبت دوم (شهریور و بزرگسال)
عناوین | نمره |
| 1 1 |
درس: عربی سال اول متوسطه( نوبت اول و دوم و شهریور)
پایانی اول | نمره | پایانی دوم | نمره |
درس اول | 4 | درس اول | 5/1 |
درس دوم | 4 | درس دوم | 5/1 |
درس سوم | 4 | درس سوم | 5/1 |
درس چهارم | 4 | درس چهارم | 5/1 |
درس پنجم | 4 | درس پنجم | 2 |
درس ششم | 2 | ||
|
| درس هفتم | 5/2 |
|
| درس هشتم | 5/2 |
|
| درس نهم | 5/2 |
|
| درس دهم | 5/2 |
جمع | 20 | جمع | 20 |
بارم بندی درس عربی(2)سال دوم رشته های ریاضی و تجربی
الف- ترجمه جمله،کلمه؛ کاربرد واژگان و مترادف و متضاد و درک مطلب (12 نمره)
« صورت سؤال به زبان فارسی باشد.»
( مشترک در امتحان پایانی نوبت های اول ،دوم و شهریور)
عناوین | نمره |
1- ترجمه عبارت ها، شامل متن درس ها و تمرینات [3] | 3
|
ب- قواعد ( 8 نمره) « صورت سؤال به زبان فارسی باشد.» نوبت اول :
عناوین | نمره |
1- معرفه و نکره | 1 |
ب- قواعد ( 8 نمره) نوبت دوم ( خرداد):
عناوین | نمره |
1-معرفه و نکره | 5/0 25/0 |
ب- قواعد ( 8 نمره) نوبت دوم (شهریور و بزرگسال):
عناوین | نمره |
1-معرفه و نکره | 5/0 25/0 |
بارم بندی درس به درس: عربی سال دوم متوسطه ( ریاضی و تجربی)
پایانی اول | نمره | پایانی دوم | نمره |
درس اول | 4 | درس اول | 5/1 |
درس دوم | 4 | درس دوم | 1 |
درس سوم | 4 | درس سوم | 1 |
درس چهارم | 4 | درس چهارم | 1 |
درس پنجم | 4 | درس پنجم | 5/2 |
درس ششم | 5/2 | ||
|
| درس هفتم | 5/2 |
|
| درس هشتم | 5/2 |
|
| درس نهم | 5/2 |
|
| درس دهم | 3 |
جمع | 20 | جمع | 20 |
بارم بندی عربی (2) رشته ادبیات و علوم انسانی
الف: ترجمه عبارت ،کلمه،درک مطلب،مترادف و متضاد(12 نمره) « صورت سؤال فارسی باشد.»
( مشترک در امتحان پایانی نوبت اول ، دوم و شهریور)
عناوین | نمره |
1- ترجمه عبارت ها، شامل متن درس ها و تمرینات [7] ـ مترادف و متضاد | 3
5/0 |
ب : قواعد (8 نمره) « صورت سؤالها فارسی باشد.» نوبت اول 2 ادبیات و علوم انسانی:
عناوین | نمره |
| 5/1 |
ب : قواعد (8 نمره) نوبت دوم 2 ادبیات و علوم انسانی ( خرداد):
عناوین | نمره |
| 5/2 |
ب : قواعد (8 نمره) نوبت دوم2 ادبیات و علوم انسانی (شهریور و بزرگسال):
عناوین | نمره |
| 5/2 |
بارم بندی درس به درس : عربی سال دوم متوسطه ( ادبیات و علوم انسانی)
پایانی اول | نمره | پایانی دوم | نمره |
درس اول | 5/2 | درس اول | 1 |
درس دوم | 5/2 | درس دوم | 1 |
درس سوم | 5/2 | درس سوم | 1 |
درس چهارم | 5/2 | درس چهارم | 1 |
درس پنجم | 5/2 | درس پنجم | 1 |
درس ششم | 5/2 | درس ششم | 1 |
درس هفتم | 5/2 | درس هفتم | 1 |
درس هشتم | 5/2 | درس هشتم | 1 |
|
| درس نهم | 5/1 |
|
| درس دهم | 5/1 |
درس یازدهم | 5/1 | ||
درس دوازدهم | 5/1 | ||
درس سیزدهم | 5/1 | ||
درس چهاردهم | 5/1 | ||
درس پانزدهم | 5/1 | ||
درس شانزدهم | 5/1 | ||
جمع | 20 | جمع | 20 |
بارم بندی کتاب عربی(3) سال سوم رشته های ریاضی و تجربی
1- ارزشیابی پایانی نوبت اول و دوم : «صورت سؤال به زبان عربی باشد.» [8]
الف: ترجمه عبارت،کلمه، مترادف و متضاد و درک مطلب نوبت اول و دوم 12نمره
عناوین | نمره |
1-ترجمه عبارت ها، شامل :متن درس ها و تمرینات [9] ـ دو مورد مترادف و متضاد 7- تکمیل ترجمه ناقص | 3
5/0 |
ب : قواعد (8 نمره) نوبت اوّل« صورت سؤال به زبان عربی باشد.»
عناوین | نمره |
| 1 |
2 - ارزشیابی پایانی نوبت دوم و شهریور :
الف: ترجمه جمله،کلمه؛کاربرد واژگان؛مترادف و متضاد و درک مطلب(12 نمره) «صورت سؤال عربی باشد.»
عناوین | نمره |
1- ترجمه عبارت ها، شامل : متن درس ها و تمرینات [11] 6- تعریب( نیم نمره) 8- تکمیل ترجمه ناقص | 3
5/0
1 |
ب: قواعد ( 8 نمره)نوبت دوم « صورت سؤال به زبان عربی باشد.»
عناوین | نمره |
| 5/1
|
بارم بندی درس به درس: عربی سال سوم متوسطه ( ریاضی و تجربی)
پایانی اول | نمره | پایانی دوم | نمره |
درس اول | 5 | درس اول | 2 |
درس دوم | 5 | درس دوم | 2 |
درس سوم | 5 | درس سوم | 2 |
درس چهارم | 5 | درس چهارم | 5/2 |
درس پنجم | 5/3 | ||
درس ششم | 4 | ||
درس هفتم | 4 | ||
جمع | 20 | جمع | 20 |
بارم بندی کتاب عربی (3) سال سوم رشته ادبیات و علوم انسانی
الف: ترجمه عبارت ها و درک و فهم متون (12 نمره) ( مشترک در امتحان پایانی نوبت های اول ،دوم وشهریور) « صورت سؤالها به زبان عربی باشد. »
عناوین | نمره |
1-ترجمه عبارت، شامل: متن درس ها و تمرینات [13] ترجمه سه واژه از عربی به فارسی و یکی از فارسی به عربی مترادف و متضاد [14] 7- تکمیل ترجمه ناقص | 3
5/1
5/0 1 |
ب : قواعد ( 8 نمره) « صورت سؤالها به زبان عربی باشد.» نوبت اول :
عناوین | نمره |
1- یادآوری مباحث سال گذشته | 5/1 |
نوبت دوم ( خرداد و شهریور و دی و بزرگسال) :
عناوین | نمره |
1- یادآوری مباحث سال گذشته | 5/0 |
بارم بندی درس به درس: عربی سال سوم متوسطه ( ادبیات و علوم انسانی)
پایانی اول | نمره | پایانی دوم | نمره |
درس اول | 5/2 | درس اول | 1 |
درس دوم | 5/2 | درس دوم | 1 |
درس سوم | 5/2 | درس سوم | 1 |
درس چهارم | 5/2 | درس چهارم | 1 |
درس پنجم | 5/2 | درس پنجم | 1 |
درس ششم | 5/2 | درس ششم | 1 |
درس هفتم | 5/2 | درس هفتم | 1 |
درس هشتم | 5/2 | درس هشتم | 1 |
|
| درس نهم | 5/1 |
|
| درس دهم | 5/1 |
درس یازدهم | 5/1 | ||
درس دوازدهم | 5/1 | ||
درس سیزدهم | 5/1 | ||
درس چهاردهم | 5/1 | ||
درس پانزدهم | 5/1 | ||
درس شانزدهم | 5/1 | ||
جمع | 20 | جمع | 20 |
[1] فقط تمریناتی که در خود کتاب ترجمه آنها خواسته شده است . بنابراین ترجمه همه تمرینات مد نظر نیست. در طرح سوالات سعی گردد در عبارت های کتاب اندکی تغییرات داده شود . امّا این کار به گونه ای انجام شود که موجب دشواری سؤال نگردد . هدف آن است که دانش آموز عین عبارات را حفظ نکند .
[2] کلمه داخل جمله داده شود و زیر آن خط کشیده شود.
[3] فقط تمریناتی که ترجمه آنها در کتاب خواسته شده است . در طرح سؤال سعی گردد در عبارت های کتاب اندکی تغییرات داده شود . امّا این کار به گونه ای انجام شود که موجب دشواری سؤال نگردد . هدف آن است که دانش آموز عین عبارات را حفظ نکند .
[4] عربی کلمه داخل جمله داده شود و زیرآن خط کشیده شود.
[5] تشخیص مطابقت عدد و معدود و احکام مربوط به معدود از اهداف کتاب درسی نیست و طرح سؤال در این زمینه به ویژه در کنکور خطای فاحش طراح سؤال است .
[6] تشخیص مطابقت عدد و معدود و احکام مربوط به معدود از اهداف کتاب درسی نیست و طرح سؤال در این زمینه به ویژه در کنکور خطای فاحش طراح سؤال است .
[7] فقط تمریناتی که ترجمه آنها در کتاب خواسته شده است . در طرح سؤال سعی گردد در عبارت های کتاب اندکی تغییرات داده شود . امّا این کار به گونه ای انجام شود که موجب دشواری سؤال نگردد . هدف آن است که دانش آموز عین عبارات را حفظ نکند .
[8] در پایه سوم ریاضی،تجربی و ادبیلت و علوم انسانی صورت سؤال عربی و در پایه های پایین تر یعنی اول و دوم فارسی است. پیشنهاد می شود صورت سؤال را به عربی بدهید و در پرانتز ترجمه فارسی آورده شود .در پیش دانشگاهی(سال چهارم) صورت سؤال عربی است.
[9] فقط آن گروه از تمریناتی که ترجمه آنها در کتاب خواسته شده است .
[10] کلمه داخل جمله داده شود و زیر آن خط کشیده شود.
[11] در طرح سوالات سعی گردد در عبارت های کتاب تغییراتی داده شود و از دادن عین عبارت های کتاب خودداری شود . امّا این کار موجب دشواری سؤال نشود . هدف این است که دانش آموز عین عبارات کتاب را حفظ نکند.
[12] کلمات چه عربی و چه فارسی در داخل جمله واقع شود و زیر آن خط کشیده شود .
[13] تذکر : در طرح سؤالات سعی گردد درعبارت های کتاب تغییراتی داده شود و از دادن عین عبارت های کتاب خودداری شود . امّا این تغییر موجب دشواری سؤال و لطمه به دانش آموز نشود. هدف این است که دانش آموزان عین عبارات کتاب را حفظ نکنند .
[14] . در بخش معنی ، باید کلمه در جمله داده شود و زیر آن خط کشیده شود.